h1

Bunker af pasta. Så nemt, så nemt!

29. februar 2012

Fettuccine i massevis

Det er meget let at lave sin egen pasta! Jeg hældte 250 g økologisk hvedemel Tipo 00 og 250 g økologisk durummel i røremaskinen sammen med 5 øko æg, et par drys salt og en lille sjat olie.

Så lod jeg røremaskinen køre på laveste hastighed i ca. 5 min. Herefter æltede og hev jeg dejen godt igennem på bordet i yderligere 5-10 min.

Frem med pastamaskinen og små portioner dej blev kørt igennem, tålmodigt fra 0, 1, 2… o.s.v. ned til 7.

De udrullede plader blev lagt på bagepapir og nogen af dem blev straks brugt til en fiskelasagne. Resten blev kørt igennem “cutteren” der fint lavede dem til Fettuccine. Jeg satte en skål under med lidt durummel og for hver portion der var blevet snittet, rystede jeg det rundt, så de ikke hang sammen.

Der blev en meget stor portion ud af det – og jeg vil næste gang nedjustere mængden til i alt 200 g mel og 2 æg, lidt salt og lidt olie.

Husk at koge pastaen i en stor gryde, med masser af vand med salt i. Og den skal ikke koge for længe! Tag en pasta op efter et par minutter og tjek – den skal ikke koges helt blød.

Skriv et svar

